استفاده از آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی منزل

 اگر شما هم به دنبال زيبايي و جلوه‌اي متفاوت از دکوراسيون داخلي منزل هستيد حتما مي‌‌‌دانيد که اين روزها انتخاب آينه و کنسول شيک و چشم‌گير بخش جدا نشدني‌ براي خانه‌ها حتي خانه‌هايي با فضاي نسبتا کوچک به شمار مي‌‌‌آيد. در دنياي آينه‌ها، مدل‌ها و طرح‌هاي متنوعي پيش روي‌تان است که همراه يک کنسول سِت مي‌تواند نماي بي‌نظيري را به خانه‌تان ببخشد. در ادامه اين مطلب با ما همراه باشيد تا سري به دنياي آينه‌ها بزنيم.

کاربرد آينه و کنسول

 
در ادبيات ما آينه نمادي از پاکي و بي‌ريايي است و جهاني جذاب براي انعکاس تصوير محسوب مي‌شود که همواره در قاب‌هايي از جنس مفرغ تا طلا با ما همراه بوده‌ است. براي اين‌که زيبايي آينه دو چندان شود و جايگاه خاص خودش را داشته باشد، ميز پيش آينه يا همان کنسول که معمولا به شکل مستطيل و يا نيم دايره است و دو پايه دارد، در کنار آن قرار مي‌گيرد. تاريخ آينه و کنسول از قصر پادشاهان و خانه‌هاي اشرافي تا چيدمان خانه‌هاي امروزي و وسايل جهيزيه ادامه دارد. البته کنسول‌ها فقط براي زيبايي استفاده نمي‌شوند، بلکه کاربردهاي ديگري هم دارند، به طور مثال کنسول‌هاي کمدي و ثابت براي جايگذاري وسايل پذيرايي و دکوراسيون داخلي به کار مي‌روند، کنسول‌هاي دکوري در چيدمان راهروهاي ورودي کاربرد دارند و يا اينکه مي‌توانند نقش ميز را در اتاق خواب ايفا کنند.
 

آينه و کنسول سلطنتي

 
در چيدمان‌هاي اشرافي و لوکس و در کنار مبلمان‌هاي سلطنتي از کنسول‌هاي سلطنتي استفاده مي‌شود که به همراه آينه، زيبايي خاص و خيره‌کننده‌اي را به فضاي خانه مي‌بخشند. طرح‌هاي اين مدل‌ها بسيار شکيل و منحصر به فرد هستند و بيشتر به رنگ طلايي ساخته مي‌شوند و هر کسي بنا به سليقه‌‌‌‌‌‌‌‌ و کاربردي که در نظر دارد، کنسول ثابت يا ميزي انتخاب مي‌کند.
 

آينه و کنسول اسپرت

 
در دکوراسيون‌هاي مدرن و امروزي آينه و کنسول‌ اسپرت يک کالاي دکوري همه پسند و پر طرفدار محسوب مي‌شود. در حال حاضر که بسياري از افراد در فضاي خانه‌هايشان، هم به دنبال سادگي و آرامش مي‌گردند و هم در پي وسايل تزئيني‌‌اي هستند که جاي زيادي اشغال نکند، انواع مدل‌هاي اسپرت بهترين گزينه براي انتخاب است. از طرفي آينه‌ها و کنسول‌هاي اسپرت طوري طراحي و رنگ مي‌شوند که در کنار هر رنگي در خانه به خصوص رنگ‌هاي شاد به راحتي قابل استفاده هستند.
 

آينه و کنسول چوبي

 
آينه و کنسول‌هاي چوبي به دو دسته تقسيم مي‌شوند. دسته‌ي اول را بيشتر براي اتاق مطالعه يا محيط کار در نظر مي‌گيرند، کنسول‌هاي اين دسته به شکلي طراحي شده‌اند که بهترين انتخاب براي محيط مطالعه و يا دکور شرکت‌ها و مغازه‌ها به حساب مي‌آيند اما کنسول‌هاي دسته‌ي دوم، مدل‌هاي چوبي مدرن هستند که مي‌توانند براي اتاق خواب و يا جايگذاري آينه و شمعدان به کار بروند. به جز اين دو دسته، آينه و کنسول‌ هاي چوبي لوکسي نيز وجود دارند که براي دکوراسيون خانه طراحي شده‌اند و طرفداران خاص خودشان را دارند.