طراحی دکوراسیون اتاق کودک

یکی از دلنشین ترین طراحی های داخلی، چیدمان اتاق کودک است. تلاش برای اینکه زیباترین مکان را برای دلبندتان فراهم کنید و از شادی او شاد شوید تحسین برانگیز است. استفاده از رنگ ها و دقت به نور ضمن در نظر گرفتن ظرفیت و شرایط موجود مستلزم توجه به نکات و مشاهده نمونه کارهای طراح ها و معمارهای داخلی حرفه ای است. توجه به سن و جنسیت کودک یا نوجوان و توجه به علایق و سلایق آن ها نتیجه کار را بهتر خواهد کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودکان اهمیت خیلی زیادی برای والدین آن ها دارد زیرا فرزندان آن ها وقت زیادی از روز خود را در آن می گذرانند که تاثیر خیلی زیادی در روحیه آنها و خلقیات آنها خواهد داشت، پس بهتر است که طراحی اتاق فرزندان شما طوری باشد که  اتاق فرزندتان با سن و روحیات آنها تناسب داشته باشد تا از قرار گرفتن در آن اتاق احساس امنیت و آرامش و شادابی داشته باشند.

پیشنهاد می کنیم که با قوانین دکوراسیون داخلی اتاق کودک آشنا باشید و برای فرزند خود این وقت و انرژی را بگذارید تا نتیجه آن را در شخصیت او مشاهده کنید زیرا بچه هایی که در محیط های آرام و سالم و با انرژی مثبت بزرگ می‌شوند معمولا بچه های آرام تر و خلاق تر و باهوش تری هستند.

اصول طراحی اتاق کودک

طراحی اتاق کودک اگر طبق اصول پیش برود، آسان و ساده خواهد بود اما در این سادگی دکوراسیونی بسیار شیک و برجسته خودنمایی خواهد کرد.  اتاق کودک قلمروئی مخصوص به آنان است. آنجا برای آنان همچون جهان بزرگ تصور می شود آنان در آنجا به موسیقی گوش فرا می دهند، بازی می کنند، در رویاهای خود فرو می روند، کتاب می خوانند و از این رو کودک هواره در حال جنبش و جنبیدن است و دوست دارد کنجکاوی و کاوش را همراه با بازی در دنیای خود انجام دهد، بنابراین محیط اطرافش باید مطابق با فعل و انفعال درون کودک باشد و حواس و حس کنجکاوی او را بر انگیزد. از این رو بهترین فضا ها جهت کودکان می بایست، رنگارنگ، جاذب، پر مشغله و منظم، پر نشاط ولی با این حال آرامش بخش و در عین حال بی خطر باشد. نائل گشتن بدانها تنها به وسیله برنامه ریزی دقیق میسر خواهد بود. از این رو با مد نظر گرفتن المان های زیر خواهیم توانست در ایجاد محیطی مناسب و متناسب با حال و هوای آنان و هر آنچه در رشد و تعالی آنان تأثیر گذار است، فائق گردیم.

دکوراسیون اتاق کودک ایرانی بایستی به گونه ای باشد که سبب افزایش روحیه کودک شود. استفاده از رنگ های شاد در اتاق کودک می تواند از همان ساعات اولیه روز که کودک چشم باز می کند، سبب انرژی مثبت و آغاز روزی پرانرژی برای او باشد. همچنین استفاده از وسایلی متنوع و متفاوت از جمله تخت کودک، کمد کودک، فرش کودک، پرده اتاق کودک و خلاصه صدها وسیله ای که قرار است در این فضای جذاب، برای او در کنار هم قرار گیرند می بایستی دارای چیدمانی بسیار ساده و شیک اما جذاب و زیبا برای او باشد.
نکته کلی و بسیار مهمی که در همین ابتدا باید به آن اشاره کرد توجه به جنسیت کودک است یعنی دکوراسیـون اتاق کودک ایرانی برای دختر و پسر قطعاً با یکدیگر متفاوت است. رنگ وسایل، پرده ها، کمد، میز تحریر، چراغ مطالعه و… می بایستی تفاوت هایی اساسی با هم داشته باشند تا به محض ورود بتوان جنسیت کودک را از دکوراسیون اتاق کودک متوجه شد.
دکوراسیون اتاق کودک ایرانی بایستی به گونه ای باشد که سبب افزایش روحیه کودک شود. استفاده از رنگ های شاد در اتاق کودک می تواند از همان ساعات اولیه روز که کودک چشم باز می کند، سبب انرژی مثبت و آغاز روزی پرانرژی برای او باشد
 

 نکات کلیدی در طراحی دکوراسیون اتاق کودک

  • در طراح دکوراسیون اتاق کودک به انتخاب رنگ مناسب توجه کنید: در انتخاب رنگ اتاق کودک نکاتی پون جنسیت، سن و علاقه و خصوصیت های فردی او را در نظر بگیرید به عنوان مثال اگر فرزند پرجنب و چوش دارید و خواهان آرام تر شدنش هستید از رنگ های سرد مانند آبی استفاده کنید و اگر میخواهید فرزند آرام خود را به تحرک بیشتر وادارید از  رنگ های گرم مانند قرمز بیشتر بهره ببرید. رنگ نارنجی  تاثیر زیادی بر هوش و خلاقیت کودک دارد.
  • از نورپردازی اتاق کودک غفلت نکنید: در اتاق هایی که دارای نور کافی هستند کودک احساس امنیت بیشتری دارد.
  • انتخاب مناسب پوشش های پارچه ای در دکوراسیون اتاق کودک: از پارچه هایی با طرح های شاد و طبیعی و زنده برای وسایل اتاق کودک استفاده کنید.
  • استفاده از برجسب های زیبا برای اتاق کودکان:  دیوارهای ساده ی اتاق کودکتان را با طرح و نقش های زیبا تزئین کنید.
  • استفاده از اسباب بازی ها و وسایل مورد علاقه کودک تان در اتاق خوابش: می توانید از عروسک ها، اساباب بازی ها، شخصیت های کارتونی مورد علاقه فرزندتان یا ورزش و یا ساز و موسیقی مورد علاقه اش در طراحی اتاق او استفاده کنید.
  • عدم استفاده از وسایل نوک تیز و آتش زا در اتاق کودک: دقت نمایید که از وسایلی در دکور اتاق کودکتان استفاده کنید که دارای لبه های تیز نباشد و ایمنی کودک را تامین کند.
  • پوشش کف اتاق باید مناسب باشد: فضای اتاق خواب کودک بهتر است فرش شده، و یا به طور کامل موکت شده باشد، سعی کنید هیچ فضایی از روی زمین در اتاق کودک بدون پوشش در نظر گرفته نشود
 
دکوراسیون اتاق کودک از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند تا حدودی برای او آرامش و شادی به ارمغان بیاورد پس سعی کنید تا جایی که امکان دارد رؤیای کودکان دلبندتان را در اتاق‌شان منعکس کنید.