انتخاب ميز ناهارخوري | جاي ميز ناهارخوري در پذيرايي

ميز ناهارخوري مستطيل در دکوراسيون منزل

يک ميز غذاخوري مستطيل شکل، سنتي ترين گزينه است اما در دکوراسيون مدرن نيز به اندازه ي گذشته کاربرد دارد، زيرا با آن متناسب است. اگر بهترين گزينه براي فضاي شما ميز مستطيلي است، از انتخاب ميز کم عرض نترسيد. حتي يک ميز با عرض 70 سانتي متر، براي ظروف مشترک وسط ميز فضا دارد و شما را نزديک به هم قرار مي دهد. تنها نکته ي منفي چنين ميزي اين است که به جاي اينکه صميمي و دعوت کننده باشد، بيش از حد رسمي و غير شخصي به نظر مي رسد.يک ميز طويل مانند اين ميز نه تنها تعداد افراد بيشتري را جا مي دهد، بلکه جذاب و چشم نواز است، زيرا شکل و ابعاد جزيره ي آشپزخانه در پشت آن و درب هاي شيشه اي طويل روبرويش را منعکس مي کند.گاهي ميز غذا خوري شما مي تواند فضاي برجسته ي خانه ي شما باشد،به استفاده از کف کاذب در دکوراسيون منزلتان فکر کرده ايد؟ قرارگيري در يک اختلاف سطح به خوبي مي تواند فضاي خاصي را براي صرف يک غذا دوستانه و دلچسب براي شما بسازد، حتي مي توانيد اين اختلاف سطح را خودتان بسازيد.

ميز هاي ناهار خوري چوبي

يکي از پر استفاده ترين مصارف خانگي ميز ناهار خوري ها چوبي هستند که پايه هاي ميز و صندلي ها از چوب استفاده ميشه و رويه ميز از ام دي اف (MDF) يا اچ دي اف (HDF)  استفاده ميشه و معمولا براي اينکه زيبايي چوب رو داشته باشه و يک مقدار به کيفيت و دوام اون کمک کنه روکش سوپر راش يا روکش ملچ روي آنها پرس ميکنن . اين ميز ناهار خوري ها در يعضي موراد پايه و صفحه ميز از هم جدا هستند يکسري از کارها صفحه رويه به پايه پيچ و مهره ميشه که اين بهترين حالته چون جلوگيري ميکنه از خرابي و رنگ پريدگي پايه ها و يکسري از اين نوع ميز ناهار خوري ها رويه ميز بدون هيچ نوع پيچ يا لولاي روي پايه قرار ميگره که هم توي جا به جاي کارتون رو راحت ميکنه هم اينکه نگراني از بابت شل و لق شدن کار نداريد (ميز ناهار خوري هايي که صفحه به پايه پيچ ميشن بعد از مدتي شل و لق ميشن )حالت اول و دوم بهتر از حالت سومه
در نظر داشته باشيد که اين نوع کار ها خيلي در برابر رطوبت مقام نيستن, البته اگر براي سالن هاي پذيرايي استفاده کنيد ديگه نگراني بابت اين مورد هم نداريد. دوستاني هم که توي آشپرخانه استفاده ميکنن کافيه يک زير پايه براي هر کدام تهيه کنن که با اين کار رطوبت به کار شون نرسه
نکته آخر اگه قيمت ميز ناهار خوري براتون خيلي مهم نيست اين ميتونه بهترين گزينه باشه البته ميز ناهار خوري چوبي با قيمت مناسب هم توي بازار موجوده البته بايد به کيفيتشون دقت کنيد

چگونه ميز ناهارخوري بهتري بخريم

قطعا اندازه و اشکال مختلفي از ميزهاي ناهارخوري وجود دارند اما کداميک از آنها براي شما مناسب خواهد بود؟ طبيعتا اين که ميز شما چه شکلي داشته باشد اهميت زيادي دارد اما بايد به اين نکته هم توجه داشته باشيد که انتخاب شما بايد با فضاي موجود نيز متناسب باشد.فرقي نمي کند براي اين کار چقدر مي خواهيد هزينه کنيد؛ اين ست ناهارخوري چه گران چه ارزان قرار است براي شما کاربردي بوده و از لحاظ زيبايي و راحتي نيز نياز شما را تأمين کند.

شکل ميز را طوري انتخاب کنيد که به هر فضايي بخورد

ميزهاي گرد براي فضاهاي کوچک تر بسيار مناسب هستند. چيدمان صندلي ها در گرداگرد آن ها راحت تر است و مي توانند حتي صندلي هاي بيشتري را در مواقع ضروري جاي دهند. در صورتي که ميزهاي مستطيلي به دليلي پايه ها و اضلاع شان از اين انعطاف پذيري برخوردار نيستند.

ميز ناهارخوري خود را خيلي شلوغ نکنيد

لوازم روي ميز ناهار خوري را بايد طوري طوري بچينيم که  افراد حاضر در دور ميز بدون تماس آرنج خود با ديگري در حين غذا خوردن بتوانند به راحتي بنشينند. هر فرد تقريبا به 60 سانتي متر جا براي خوردن احتياج دارد. البته، اگر ميز شما مخصوص خوردن است، ممکن است بتوانيد صندلي ديگري را هم براي دورهمي هاي بزرگتر قرار دهيد.

محبوبيت 12 نفره‌ها!

اندازه ميز و صندلي‌هاي غذاخوري مانند تمام لوازم پذيرايي ديگر نسبت به تعداد افراد خانواده و رفت‌وآمد مهمان بالا و پايين مي‌رود. اندازه ميز و صندلي‌هاي غذاخوري از 2نفره شروع شده و تا 24 و 28نفره هم مي‌رسد. بعضي از خانواده‌هايي كه خانه بزرگ و مجللي دارند از 2دست ميز و صندلي استفاده مي‌كنند. اكثرا يك دست 6 يا8نفره در آشپزخانه قرار مي‌دهند و يك دست 12 يا 24 نفره براي پذيرايي از مهمان در اتاق پذيرايي با غذاخوري مي‌گذارند ولي خريداراني كه خانه‌هاي با متراژ متوسط روبه‌بالا دارند از 12 نفره‌ها استفاده مي‌كنند كه فعلا پرفروش‌ترين و زيباترين مدل‌هاي روز هستند. ابعاد اين سايز (12نفره) به علت استاندارد بودن آن بسيار مناسب پركردن خانه‌هاي بزرگ است. به علت خريد زياد اين مدل‌ها، توليدكنندگان هم بيشتر روي اين مدل تاكيد دارند و زرق‌وبرق اين سايزها را بيشتر مي‌كنند تا خريداران را راضي نگه دارند.

چيدمان و تزيين ميز ناهار خوري

نمي دانيد چه چيزي براي چيدمان ميز ناهارخوري تان مناسب تر است؟ حق داريد. تصميم گرفتن در مورد چيدمان ميز کار ساده اي نيست. هر چه بيشتر به اين سوال فکر کنيد متوجه مي شويد که چيزهاي کوچک دردسري بيشتري دارند و بايد با دقت بيشتري انتخاب شوند.براي تزئين ميز ناهارخوري قبل از هر چيز به يک روميزي نخي، زير بشقابي يا رانر (نوار پارچه اي با عرض حدود 60 سانتيمتر که وسط ميز ناهارخوري قرار گرفته و از دو طرف آويزان مي شود) نياز داريد. چيدمان مناسب کارد، قاشق و چنگال و نيز استفاده از گل ها و ساير عناصر تزئيني، از جمله عوامل مهمي است که باعث مي شود مهمان احساس راحتي داشته و نسبت به صرف غذا ترغيب شود. درواقع شکل و ظاهر ميز ناهارخوري، نمايانگر خلاقيت شما براي پذيرايي از ميهمان به شيوه اي مطلوب است .براي مثال نيمکت بجاي صندلي براي بسياري از مردم محلي بسيار راحت تر و نرم از صندلي محسوب مي شود. دليلش هم بسيار ساده است، افراد بيشتري بروي نيمکت مي توانند کنار هم و نزديک به يکديگر بنشينند، درست مانند دوران مدرسه. همين عامل سبب مي شود اعضاي خانواده يا مهمانان احساس صميميت بيشتري بکنند.
اخيراً مد شده است که شاخه هاي پرشکوفه و حتي پرميوه را به خانه آورده و از آنها براي تزئين منزل استفاده مي کنند. يک شاخه پرميوه را وسط ميز ناهارخوري بگذاريد. گذاشتن گلدان هاي ريز و سبز هم به فضا طراوت مي بخشد و آن را رمانتيک مي کند. ظروف شيشه اي هم مدتي است که کاربرد زيادي در تزئينات منزل يافته اند. مي توانيد گل هاي زيباي ارکيده را در چند ظرف شبيه بهم بگذاريد تا بدين ترتيب عمر آنها نيز بيشتر شود.
انواع روميزي : هر ميزي که به دنيال چيدمان و تزيين آن هستيد؛ از ميز جلو مبلي گرفته تا ميز خاطره و ميز ناهارخوري، همه و همه به يک انتخاب شکيل و هوشمندانه نياز دارند تا چيدمان منزل شما تکميل شود. شايد روميزي به نظر بسياري از شما يکي از کوچک ترين انتخاب ها باشد، اما اين از ميزان اهميتي که انتخاب صحيح در دکوراسيون منزل شما دارد، چيزي کم نمي کند. مطمئنا خود شما مدل هاي مختلفي از روميزي را مي شناسيد که شايد برخي از آن ها را براي دکوراسيون منزل تان مناسب تر مي دانيد، اما اگر بخواهيد يک انتخاب حرفه اي انجام دهيد، کدام گزينه را ترجيح خواهيد داد؟
اگر مي خواهيد با اين انتخاب، زيبايي دکوراسيون فضاي مورد نظرتان را دوچندان کنيد، بهتر است به چند نکته توجه داشته باشيد. براي مثال، روميزي را براي چه فضايي مي خواهيد؛ دقيقا چه کاربردي براي شما دارد؛ چه سبکي مد نظرتان است و در نهايت، زيبايي براي تان اولويت دارد يا کارکرد؟ به هرحال، چنين انتخاب کوچکي هم اصول خودش را دارد.