کاربرد و مزایای شیشه‌های رومیزی

شيشه‌ها را مي‌توان بر روي ميز ناهارخوري، در هال و يا ميز آشپزخانه استفاده کرد. به طور کلي هر کجا که ميز داشته باشيم مي‌توان از شيشه‌هاي روميزي استفاده کرد. با به کار بردن شيشه در ميزها مي‌توانيم هنگام صرف شام و يا وعده‌هاي غذايي جلوه زيباتري به محيط دهيم. استفاده از شيشه براي ميزهاي بزرگ و پرکاربرد مانند ميز ناهار خوري بسيار مناسب است؛ زيرا در هنگام ريختن غذا بر روي آن علاوه بر اينکه براحتي پاک مي‌شوند، محافظ مناسبي براي ميز هستند تا آسيبي به چوب آن وارد نشود. شيشه‌هاي روميزي داراي رنگ‌هاي مختلفي هستند؛ رنگ‌هاي دودي شيشه را براي ميزهايي با رنگ‌هاي قهوه‌اي، مشکي و سفيد مي‌توان استفاده کرد و شيشه‌هاي بدون رنگ را براي ميزهايي که داراي رنگ چوبي طبيعي، چوب‌هاي رنگي يا فندقي هستند را مي‌توان به کار برد. 
 
ضخامت مناسب براي شيشه روميزي
 
به طور کلي ميزها داراي انواع مختلفي هستند؛ برخي ميزها داراي صفحه چوبي هستند و شيشه روي آنها قرار مي‌گيرد. بنابراين زير شيشه خالي نيست. از اين رو براي اين گونه ميزها مي‌توان شيشه 4 تا 8 ميل بنا به اندازه شيشه ميز استفاده کرد. براي شيشه‌هايي که مساحت آنها 1 تا 1.5 متر مربع است، شيشه 10 ميل مناسب است و براي ابعاد بزرگتر ميز مي‌توان از شيشه‌هاي 10 تا 20 ميل استفاده کرد. برخي ديگر از ميزها هستند که شيشه روي پايه يا غلاف قرار گرفته و به عبارتي زير شيشه خالي مي‌باشد. در اين مواقع بايد ضخامت شيشه بسته به اندازه آن 2 ميلي متر بيشتر از حالتي باشد که زير شيشه، چوب قرار مي‌گيرد. نکته ديگري که بايد بدان توجه کرد آن است که شيشه‌هايي که در ميزهاي ناهار خوري، عسلي و جلومبلي و غيره به کار مي‌رود دور شيشه آنها سنگ‌زني يا لول زني مي‌شود. براي شيشه‌هايي که ضخامت آنها کمتر است براي فرم دهي به دور شيشه از لول يا سنگ تخت استفاده مي‌شود. براي شيشه‌هايي که داراي ضخامت بيشتري هستند مانند 8 ميليمتر و ضخامت هاي بالاتر از لول دو پله يا سه پله با سنگ محدب استفاده مي‌شود. براي شيشه‌هاي 8 ميل از لول دو پله و براي شيشه‌هاي 10 ميل از لول سه پله استفاده مي‌شود. 
 

استفاده از شيشه هاي روميزي در دکوراسيون

 
در طراحي دکوراسيون منزل مي‌توان از متريال‌هاي مختلفي استفاده کرد؛ يکي از آنها به کار بردن شيشه در دکوراسيون داخلي مي‌باشد. طرح‌هاي مدرن شيشه‌اي ميزها اين امکان را مي‌دهد که دکوراسيون سالن غذاخوري منزل زيباتر جلوه کند. به عبارتي ديگر با قرار دادن يک ميز نهار خوري شيشه‌اي در کنار مبلمان، مي‌توانيد جلوه‌اي شيک و کلاسيک براي منزل خود طراحي کنيد. همچنين استفاده از ميزهاي تمام شيشه‌اي انتخاب فوق العاده‌اي است زيرا ظروف چيده شده بر روي آن بسيار زيبا و شناور در محيط جلوه مي‌کند. در دکوراسيون منزل خود، اگر از ميز شيشه‌اي با پايه‌هاي چوبي در کنار صندلي چوبي استفاده کنيد جلوه زيبايي را به منزل شما مي‌بخشد. اما همانطور که مي‌توان شيشه را براي ميزهاي پذيرايي در منزل استفاده کرد، ميز اداري شيشه‌اي هم به دليل داشتن وزني سبک گزينه بسيار مناسبي است و طرفداران زيادي دارد. ميزهاي شيشه‌اي به دليل داشتن فريم زيبا در هر مکاني که قرار گيرند توجه را جلب مي‌کنند. همينطور استفاده از ميزهاي شيشه‌اي در فضاهاي کوچک باعث مي‌شود فضا شلوغ جلوه نکند زيرا نور از رويه شيشه‌اي عبور کرده و محيط اطراف را روشن تر جلوه مي‌دهد. به طور کلي فريم ميزهاي شيشه‌اي چه از جنس چوب و يا از جنس فلز باشند، به دليل وجود تضاد با شيشه، دکوراسيوني بسيار جذاب و مدرن را به محيط مي‌دهد. به همين دليل در اتاق‌هاي مهم مانند اتاق مديريت، اتاق کنفرانس و غيره ميزهاي شيشه‌اي استفاده مي‌شود. ميزهاي اداري شيشه‌اي داراي طرح‌هاي متنوع و کاربردي هستند؛ به عنوان نمونه ميزهاي اداري با ترکيب چوب و شيشه و همچنين ميزهايي با ترکيب چوب، شيشه و فلز هستند. بنابراين از آنجايي که ميز نقش بسيار مهمي در دکوراسيون دارد نبايد از آن غافل شد. مي توانيم با استفاده از شيشه هاي روميزي جلوه‌اي بسيار زيبا به دکوراسيون اطراف خود بدهيم. همانطور که گفته شد ميزهاي شيشه‌ اي باعث شفافيت و روشنايي فضا شده و جلوه‌اي دو چندان به محيط مي‌دهند.