دکوراسيون اتاق خواب | خلاقيت در دکوراسيون و چيدمان اتاق خواب

اتاق خواب در دکوراسيون منزل پناهگاهي امن و حوزه خصوصي براي استراحت و خواب محسوب مي شود که در پايان يک روز سخت به آن پناه برده و به کارهاي شخصي و استراحت مي پردازيم مطالعه کتاب در آرامش و گذراندن زماني بدون دغدغه نيازمند طراحي متناسب دکوراسيون براي ايجاد احساس راحتي و آرامش بيشتر است  نحوه تزئين اتاق خواب ،رنگ ها، پارچه ها و متريال هاي به کار رفته، مبلمان و درکل سبک طراحي بر خلق و خوي افراد تاثير گذاشته و احساسات را به راحتي تغيير مي دهد
در ايران معمولا اتاق خواب ها داراي فضاي کوچکي هستند. براي استفاده بهينه از فضاي اتاق خواب بايد به استفاده از ايده هاي جديد و متفاوت انديشيد تا ضمن داشتن دکوراسيون اتاق خواب شيک و دوست داشتني بتوان نيازهاي طبيعي خود در هنگام استراحت را رفع کرد.
وجود پنجره در اتاق خواب مزيت بسيار بزرگيست. بهتر است از پرده هايي ساده و شيک و امکاني مناسب براي نورپردازي در طول روز براي پنجره هاي اتاق خواب استفاده شود.
نورپردازي در دکوراسيون اتاق خواب مهم است. بهتر است ايده هايي براي نورپردازي در هنگام خواب نيز داشته باشيد. برخي افراد تمايل دارند در فضايي با نور ملايم و کم بخوابند.

چگونه يک اتاق خواب آرامبخش درست کنيم

براي تزئين اتاق خواب بايد به چند نکته توجه داشته باشيد براي مثال استفاده از تخت خواب هاي شيک و درکنار آن مبلمان زيبا باعث ميشود اتاق خواب کلاسيک و زيبا داشته باشيد و همچنين اولين چيزي که بايد بيشتر به آن توجه کنيد هماهنگ بودن همه ي وسايل هاي داخل اتاق است.اگر قصد داريد از يک رنگ در اتاق خواب استفاده کنيد از سايه ي آن رنگ نيز براي وسايل هاي اتاق نيز استفاده کنيد براي مثال استفاده از رنگ آبي باعث ميشود يک اتاق خواب آرامبخش و زيبا براي خود درست کنيد سعي کنيد از سايه هاي رنگ آبي و رنگ سفيد در تزئين و طراحي دکوراسيون اتاق خواب استفاده کنيد.اتاق خواب بخشي از خانه است که بايد فضاي آرام داشته باشد تا بتوانيد در آن به خوبي استراحت کنيد. پس نبايد در اتاق خواب خود از رنگ هاي زرد و قرمز استفاده کنيد از رنگ هايي که مناسب محيط آرام هستند مانند آبي و سفيد استفاده کنيد.براي اينکه اتاق خواب شما يک محيط آرامبخش باشد و درعين حال زيبا نيز باشد سعي کنيد از رنگ مناسب در اتاق استفاده کنيد و همه ي وسايل هاي داخل اتاق را باهم ست کنيد و نورپردازي مناسب اتاق خواب نيز تاثير مثبت در زيبايي اتاق خواب و روحيه ي شما دارد. قرار دادن مبلمان شيک دراتاق خواب باعث ميشود اتاق خواب يک فضايي براي استراحت و همچنين نشستن و مطالعه باشد.در اين مطب از سايت اتاق 36مدل دکوراسيون اتاق خواب قرار ميدهيم تا بتوانيد يک اتاق شيک و آرامبخش براي خود درست کنيد.

رنگ هاي خنثي در دکوراسيون اتاق خواب

شايد فکر کنيد که رنگ‌هاي خنثي در اتاق خواب خسته‌کننده‌اند، اما سخت در اشتباهيد! اگر طيف رنگ‌ها را محدودتر کرديد، مي‌توانيد جذابيت اتاق را با مثلا يک قاليچه‌ي طرح‌دار بالا ببريد. فقط در استفاده از نقش‌ونگار محتاط باشيد تا فضاي کوچک اتاق به شلوغي نزند. همچنين مي‌توانيد پاي تخت‌ يک پتوي تاشده با رنگ متضاد روتختي پهن کنيد تا جلوه‌ي اتاق گيراتر شود.

بافت مشابه پارچه در اجزاي اتاق خواب

خودتان بهتر از هر کسي مي دانيد که تغيير پارچه ها مي تواند غوغا کند. پس بياييد و براي نوروز امسال از پارچه و طرح هاي مشابه در دکوراسيون اتاق خواب خود استفاده کنيد. پرده، روتختي و فرش با طرح و رنگ  مشابه يک انسجام و وحدت بخصوصي به اتاق خواب شما مي دهد. اگر از طرح شلوغ و رنگارنگ استفاده مي کنيد، باقي اجزاي اتاق را با طرح ساده و ترجيحا رنگ هاي خنثي انتخاب کنيد.
دکوراسيون اتاق خواب را کادو پيچ کنيد

اگر به دنبال تغيير دکوراسيون کم هزينه و ارزان هستيد، به تعويض ميز آرايش، کتابخانه، دراور و کمد فکر نکنيد. به فروشگاه لوازم تحرير برويد و چند کاغذ کادوي زيبا بخريد. به هماهنگي نقش و رنگ آنها دقت کنيد، چرا که وسايل اتاق خوابتان را پوشش مي دهند.
تخت خواب را در گوشه اتاق قرار دهيد
بيشتر تخت خواب‌ها طوري طراحي شده‌اند که بهتر است در وسط ديوار قرار بگيرند به طوريکه هر دو سمت آن‌ها باز باشد، اما براي دکوراسيون اتاق خواب کوچک شما اين ايده چندان خوبي نيست. براي آنکه بهترين استفاده مفيد را از فضاي اتاق خواب خود داشته باشيد، بهتر است تخت خواب را کنج اتاق قرار دهيد، قرار گرفتن تخت در گوشه اتاق يک حالت جمع و جور و راحت به اتاق خواب شما مي‌دهد. براي آنکه اتاق شما حس خوابگاه به خودش نگيرد کافي‌ست بالاي تخت از تابلو و چند تخته کوچک قفسه‌اي شکل استفاده کنيد.

تخت خواب مناسب براي اتاق خواب نوجوان

بسياري از متخصصان بر اين باورند که تختخواب چوبي در مقايسه با تختخواب‌هاي فلزي براي استراحت و خواب شبانه مناسب‌تر هستند. زيرا فلز به جهت داشتن ماهيت سرد و خشن موجب انتقال سردي به بدن انسان شده و به اين ترتيب تاثير نامناسبي را بر عمق و کيفيت خواب انسان مي‌گذارد. در حالي که چوب از اين جهت که برگرفته از طبيعت است انرژي، شادي، گرمي و نرمي را به شخص در حين خواب منتقل مي‌کند و مناسب‌ترين جنس براي تهيه تختخواب چه براي کودکان و چه براي بزرگسالان محسوب مي‌شود.
دخترها علاقمند به نشستن و خاله بازي کردن هستند، آنها عروسک هايشان را ساعت ها بغل کرده و نقش يک مادر مهربان را بازي مي کنند؛ از اين رو بايد توجه داشته باشيد تا رنگ هاي انتخابي معرف حس درونيشان باشد، رنگ هايي ملايم و روشن که بتوانند آرامش دروني دختر عزيزتان و مادر آينده را ايجاد کند! در مطلب امروز ايده اي براي شما داريم که معرف عکس اتاق خواب دخترانه شيک و دکوراسيون اتاق خواب دخترانه شيک براي دو خواهر است. همراه با ما باشيد. رنگ‌هايي ملايم همچون صورتي، سبز روشن، زرد روشن و تکه‌هايي به‌عنوان جزييات در رنگ‌هاي شاد و غليظ مي‌تواند دقيقاً همان چيزي باشد که آرامش دختر کوچک شمارا به او بازمي‌گرداند. طرح امروز اتاق‌خوابي دخترانه است، اتاق‌خوابي که از تمامي طرح‌هاي دخترانه و لذت‌بخش در آن استفاده‌شده است. اتاق‌خوابي تماماً چوبي که چوب صميمت بسياري را به آن بخشيده است. در اين اتاق‌خواب جايگاهي براي خوابيدن دو فرزند در نظر گرفته‌شده که توسط پلت فرمي از مابقي قسمت‌هاي اتاق جداشده است. در نقطه مقابل ميز مطالعه قرار دارد که با همان ايده ساده و جداسازي تخت خواب از محيط مطالعه منجر به آن شده تا به‌خوبي در يک اتاق کوچک تفکيک مناسبي ايجاد شود.