ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منازل

 

در زمینه دکوراسیون داخلی علاوه بر تاثیر نوع معماری و ساخت اجزای خانه، به طراحی فضای داخل خانه و نحوه بهره‌گیری از سازگاری‌ها و هارمونی ها نیز توجه فراوانی می‌شود. با انتخاب مناسب این فاکتورها میتوانید با کمترین هزینه و گاهاً کمترین دردسر تغییرات زیادی در منزل خود ایجاد کنید، تغییراتی که باعث زیبایی بیشتر خانه می‌شود و حتی فضای غیر قابل استفاده در منازل کوچک را تا حد قابل قبولی بهینه می‌کند. 

مهمترین فاکتورهای دکوراسیون داخلی:

نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی

یکی از این فاکتورها که مهمترین آن نیز می باشد، نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی است. زیرا مبل ها در دکوراسیون داخلی خانه ها در این روزها نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و عضو لاینفک دکوراسیون‌داخلی محسوب می شوند. به طور کلی مبلمان برای زیباسازی دکوراسیون داخلی نقش پررنگی را قادر هستند که از خود ایفا کنند. رنگ مبلمان، 30 درصد از فضای داخلی را تشکیل می‌دهد که باید با دقت بیشتری انتخاب شود تا همخوانی آن با رنگ دیوارها و اکسسوری‌ها رعایت شود. سبک مبلمان هم باید با سبک سایر اجزای دکوراسیون داخلی مانند اکسسوری، طرح دیوارها، کف و غیره هماهنگ باشد.

از قاب عکس و تابلو استفاده کنید

بهتر است هر تابلویی که برای زیبایی دکوراسیون خانه انتخاب می کنید در هماهنگی با سایر قسمت ها باشد. تابلوهای نقاشی، عکس‌های معروف، تابلوهای خوش‌نویسی، تابلو فرش‌ها و بسیاری از موارد دیگر که بسته به سلیقه و هماهنگی با دکور منزل می‌توان برای تزیین دیوارها از آن ها استفاده کرد، گزینه‌های پیشنهادی خوبی برای زیبایی منزل به شمار می‌روند.

جادوی نور و روشنایی در دکوراسیون

دکوراتور منزل باید بداند که نور پردازی بر چه اساس باید دنبال شود. آباژورهای که نور را به سمت سقف می‌فرستند سبب می شوند فضای اتاق شما بزرگ تر از حد معمول نشان داده شود.

اگر می خواهید دکوراتور منزل خود باشید و یک فضای دوستانه و صمیمی را تجربه کنید بهتر است از نور پردازی زمینی با استفاده از آباژورهای ایستاده کمک بگیرید و محیط را گرم تر و خودمانی تر کنید.

 به یاد داشته باشید نقطه‌های متمرکز روشنایی در کنار تاریکی، زیبایی چشم نوازی را ایجاد می‌کند. اما نکته دیگری که بهتر است رعایت شود این است که در استفاده از المان‌های نوری اعتدال را رعایت کنیم و اجازه دهیم تا نورهای نقطه‌ای که به کار می‌بریم از میان تاریکی به چشم آیند و در عین حال چشم را نزنند. در واقع باید در به کارگیری این فاکتور زیاده روی نکرد..

پارتیشن بندی فضا در دکوراسیون داخلی

یکی از کار های سختی که در منازل با متراژ بالا باید انجام داد، پر کردن فضا در آن می باشد. اما یک راه حل بسیار آسان برای آن وجود دارد که با بکارگیری آن علاوه بر پر کردن فضای خالی می توان به صورت بهینه از آن فضا اسفاده کرد. موارد کاربرد آن بسیار است و مثلا برای جدا کردن فضای ورودی از پذیرایی، آشپزخانه از ناهارخوری، راهرو و اتاق‌ها از پذیرایی به کار برد که می‌توان ازانواع پارتیشن‌هایی که وجود دارد برای این منظور استفاده کرد.

رنگ آمیزی یک اصل است

انتخاب رنگ و طرح مناسب برای دیوار امر بسیار مهمی به شمار می‌رود که بهتر است در نهایت سلیقه و دقت انتخاب شود. شاید جالب باشد بدانید رنگی که برای خانه‌های کوچک انتخاب می‌شود، در بزرگ‌ تر نشان دادن ابعاد آن ها بسیار موثر خواهد بود. نکته مهم برای بزرگ جلوه کردن فضا تنها این است که، رنگ دیوارها روشن انتخاب شود. همچنین رنگ دیوار و سقف یک رنگ یا کاملا نزدیک بهم باشد.

راهکارهایی برای ست کردن رنگ پرده با دکوراسیون خانه

هنگام ست کردن رنگ پرده با رنگ دیوار می‌توانید پرده را از رنگی دو درجه تیره‌تر از رنگ دیوار انتخاب کنید. اگر از دو لایه پرده استفاده می‌کنید می‌توانید رنگ دیوار را برای پرده رویی انتخاب کرده و رنگ دیگر را برای پرده زیرین. این در حالیست که رنگ دیوار سفید نباشد و رنگی متفاوت‌تر داشته باشد، در نتیجه شما می‌توانید رنگ سفید را برای پرده زیری به کار بگیرید. دقت داشته باشید که نیازی نیست رنگ پرده شما حتما همرنگ دیوار انتخاب شود.

متحول سازی با کفپوش مناسب دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از کفپوش مناسب این قدرت را دارد که ارتباطی که ما به دنبال آن هستیم را ایجاد کند. اگر مهمان نواز و گرم هستید از چوب پارکت و اگر برخورد محیطی رسمی تر را می پسندید از سنگ و سرامیک روشن استفاده کنید. رنگ‌های متنوعی برای کفپوش وجود دارد که بسته به هماهنگی آن با سایر لوازم منزل بهتر است انتخاب شود. انتخاب یک کفپوش مناسب برای کف آشپزخانه کار چندان آسانی نیست زیرا برای انتخاب این کفپوش باید چند فاکتور با هم مد نظر قرار بگیرد. یعنی برای کفپوش آشپزخانه هم باید در نظر بگیرید که چیزی که انتخاب می کنید در برابر شوینده ها مقاوم باشد و ضد لک باشد و همچنین با بقیه قسمت های خانه مثل میز ناهار خوری و مبلمان هماهنگی داشته باشد.

کتابخانه یک گزینه لاکچری

استفاده از کتابخانه و پر کردن آن با کتاب‌ها و گاها با اشیاء، تابلوها و جام‌های افتخاری که دارید نه تنها برای پر کردن فضاهای خالی و بدون استفاده مفید واقع می‌شود، بلکه سبب می‌شود محلی برای نمایش اخلاق و روحیات فردی را ایجاد کرده باشید. شما می توانید با استفاده از کتابخانه‌هایی که به صورت فانتزی و یا مدل‌هایی خلاقانه طراحی می شوند، فضای خانه تان را متحول کنید. استفاده از ایده‌های جدید و خلاقانه می تواند تاثیر بسزایی در تشویق اطرافیان، مهمانان و یا حتی خودتان در خواندن کتاب داشته باشد. جدا از آن دکوراسیون خانه را زیباتر از قبل کرده و در نهایت نمای خاصی را به فضای خانه می بخشد. به همین دلیل بهتر است که قبل از تهیه کتابخانه با انواع مدل‌های آن اشنایی پیدا کرده و با توجه به محیط مورد نظرتان بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید.

محیطی زنده با استفاده از گل های آپارتمانی

استفاده از گیاهان آپارتمانی در طراحی داخلی، روز به روز محبوب‌تر می‌شود. گل و گیاه در فضای خانه نه تنها باعث جذابیت و زیبایی می‌شود، بلکه در سلامت بدن شما نیز نقش دارند. رنگ سبز گیاهان به طراوت و جریان زندگی در فضا می‌افزاید و رشد آنان به طور مستقیم در روحیه افراد تاثیرگذار خواهد بود. استفاده از گل و گیاه در سبک‌های ساحلی بیشتر به چشم می‌خورد ولی در دیگر سبک ها نیز می‌توان از زیبایی آن بهره‌مند شد.